Met het instrument Insights Discovery aan de slag

Atrivé helpt organisaties op veel manieren om beter te presteren. Één van die manieren is met behulp van Insights Discovery. Met behulp van Insights Discovery krijgen medewerkers inzicht in hun eigen gedrag en mogelijke valkuilen. Medewerkers leren aan de hand van Insights ook elkaars sterke punten kennen en waarderen, met alle positieve gevolgen van dien.

Hoe werkt dit?

Insights Discovery is gebaseerd op het werk van Carl Gustav Jung. Jung ging ervan uit dat elk mens uniek is. En dat elk mens diep gewortelde psychologische voorkeuren heeft die een bepaalde kijk op situaties geven. Het gedrag dat voorkomt uit deze voorkeuren bepaalt de wijze van communiceren, het nemen van besluiten, samenwerking, leidinggeven et cetera. Insights Discovery geeft inzicht in deze persoonlijkheidsvoorkeuren.

Aan de hand van een vragenlijst die medewerkers via internet invullen (circa 20 min), wordt een persoonlijk Insights Discovery profiel opgemaakt. Dit profiel bevat uitleg van het persoonlijkheidstype van de medewerker, de interactie met anderen, de talenten en ontwikkelsuggesties.

Teamdynamiek

Naast zelfinzicht is Insights Discovery ook geschikt om een teamscan te maken. Deze teamscan geeft inzicht in de teamdynamiek. Het laat de kwaliteiten van de diverse teamleden zien en geeft aan wat de mogelijke valkuilen zijn. Door oefeningen te doen tijdens een workshop wordt het voor alle teamleden zichtbaar welke voorkeursstijlen aanwezig zijn. Samen met Janine Boers als teamcoach kan, als opvolging op de workshop, verder worden gewerkt aan teamontwikkeling.

Kracht van Insights Discovery

Enkele effecten van Insights Discovery zijn:

  • Meer inzicht in jezelf en het leren waarderen van de kwaliteiten van anderen.
  • Doordat mensen elkaar beter begrijpen en waarderen, verbetert de kwaliteit van de communicatie.
  • Beter zicht krijgen op de organisatie- en teamcultuur en de fase van ontwikkeling. Het is duidelijk hoe de volgende stap kan worden gezet.
  • Door inzicht in drijfveren van jezelf en in die van anderen, leren medewerkers ook de klant beter te begrijpen, waardoor er beter wordt gecommuniceerd met de klant. De klant ervaart dit als een betere klantgerichtheid.
  • Door de grote mate van herkenning is de training bovendien heel plezierig; uw medewerkers denken er graag aan terug: een ervaring rijker.

Meer informatie

Atrivé is geaccrediteerd om te werken met Insights Discovery. De accreditatie, samen met de reeds jarenlange ervaring, bieden onze opdrachtgevers een goede garantie dat hun team werkelijk vooruit geholpen wordt. Wij bekijken graag samen met jou hoe we Insights Discovery in jouw organisatie effectief kunnen inzetten; van individuele coachsessies tot teamworkshops.

Leaflet Insights Discovery

Download

Adviseurs voor dit onderwerp

Deze adviseurs zijn inzetbaar op dit onderwerp

Een verhaal over leiderschap

Verrassende gesprekken met Insights Discovery als basis

Hoe kunnen wij helpen?

Leg je vraag voor aan onze experts, wij adviseren graag.

 *
 *
naam@bedrijf.nl
012-3456789
 *
Janine Boers
T: 06 - 25 05 18 03
E:j.boers@atrive.nl
LinkedIn