Fokke de Jong

senior adviseur

Mij valt altijd weer op hoe mooi, divers en harmonieus woningen en buurten kunnen zijn. Maar er zijn natuurlijk ook serieuze maatschappelijke vraagstukken.

Fokke de Jong over Onderzoek & Communicatie :

Wonen is een individuele expressie, net als kleding. Stel je eens voor dat er dat er in de kledingbranche dezelfde blokkades lagen als in de woningmarkt. Hoe zouden we er dan bijlopen?

Mij valt altijd weer op hoe mooi, divers en harmonieus woningen en buurten kunnen zijn. Maar er zijn natuurlijk ook serieuze maatschappelijke vraagstukken. Goed en objectief analyseren is dan nodig, maar ook overzicht. Vaak is er al veel materiaal beschikbaar. Daar ligt voor mij de uitdaging. Ik speur en structureer net zo lang tot ik het wazige beeld scherp krijgt. Elke bron toont ons een deel van de werkelijkheid. Meerdere bronnen samen geven richtingsgevoel.

Dit is mijn leidraad in woningmarktonderzoek, en ook bij het meten van het effect van interventies. Het valt me op dat we nog heel weinig weten van de effecten. We doen vaak maar wat en we hopen dat het helpt. Vraag is dan; hoe meet je maatschappelijk rendement?
Ik ga graag samen met klanten deze uitdaging aan. Waar de interventie nog niet aan de orde is werk ik graag samen aan een betere diagnose, als onafhankelijke expert die kennis toevoegt.

Trefwoorden: Onderzoek & Communicatie Wonen & Wijken Krimp

Projecten door medewerker

Andere Atrivé medewerkers

Roderik van Loon

Roderik van Loon

adviseur

Anita Lahuis

Anita Lahuis

adviseur wonen, welzijn en zorg

John van Es

John van Es

business leader HRM en MD

Lianne Alons

Lianne Alons

medewerker P&O

John Heijmans

John Heijmans

adviseur vastgoedstrategie

Alle Atrivé medewerkers

Weblogs door medewerker

Naar alle weblogs